Начало - Статии и новини - Новини - Българският розов домат е на път да бъде изпратен в Космоса
Новини
   

Българският розов домат е на път да бъде изпратен в Космоса

06 декември 2021

Българският розов домат е на път да бъде изпратен в Космоса

Кулинарното ни наследство в лицето на емблематичния български розов домат има шанс да стане част от менюто на Европейската космическа агенция под формата на специално ястие.

Метро България и Институтът по криобиология и хранителни технологии разработиха съвместно специална космическа рецепта за крем супа от розови домати. Aвторската рецепта е на су-шеф Веселин Дойков от Метро Академия и покрива всички изисквания за консумация в Космоса. Използвани са традиционни български продукти, като целта е да се утвърди кулинарното ни наследство като устойчиво на времето и да бъде запазено на трапезата на бъдещите поколения.

Един от най-знаковите продукти за родната кухня е именно българският розов домат, който присъства в значително част от традиционните ни ястия и зимнини. Той е символ на традиционния български вкус и е неизменна част от родната трапеза още от средата на XIX век. Точно поради тази причина розовият домат заема главна роля в космическата рецепта на Метро България.

За приготвянето на крем супа от розови домати с мус от краве сирене готвачът използва родни селскостопански продукти, част от програмата на Метро „Отгледано с грижа в България“. А Институтът по криобиология и хранителни технологии, чиято основна дейност е създаването на космическа храна, се е погрижил за сложния процес на лиофилизация, за да се съхранят хранителните характеристики на ястието. По време на процеса за приготвяне на космическа храна, продуктите се дехидратират, което позволява по-дългото им съхранение, както и пакетирането им във вид, удобен за транспортиране и консумация в космоса.

Разработването на рецепта с традиционни български продукти за Космоса е част от третата фаза на кампанията на Метро България „Фестивал на розовия домат“, която тази година се фокусира върху важната роля на съхраняването и предаването на кулинарното ни наследство за бъдещите поколения. В рамките на проекта компанията запозна потребителите с историята и произхода на автентичните селскостопански продукти, предизвика хоби-готвачи да представят своя модерен прочит на традиционни български ястия, организира фермерски пазар с български продукти и сподели съвременни рецепти за приготвяне на зимнина.

Третата фаза на кампанията, наречена „Вкусът от миналото в бъдещето“, насочва вниманието върху бъдещето на кулинарното ни наследство и как то ще се предава на идните поколения. Разработената рецепта съхранява традиционния български вкус и разказва историята за неговата непреходност във времето и пространството.