Начало - Статии и новини - Новини - Ресторант на годината 2018 Бакхус Acqua Panna & S.Pellegrino - победителите!
Новини
   

Ресторант на годината 2018 Бакхус Acqua Panna & S.Pellegrino - победителите!

01 април 2019

Ресторант на годината 2018 Бакхус Acqua Panna & S.Pellegrino - победителите!

Космос стана Ресторант на годината за 2018 в 18-ото поредно издание на конкурса Ресторант на годината Бакхус Acqua Panna & S.Pellegrino. Победителите във всички категории бяха обявени на елегантна и пищна гала вечеря с 6-степенно меню, подготвено от български и испански топ готвачи и в партньорство с престижния Basque Culinary Center в Сан Себастиан.

Конкурсът навърши пълнолетие, а тази година церемонията съвпадна и с още един празничен повод: на 1 април 2019 списание Бакхус навършва точно 20 години!

Ето и обявените по време на церемонията победители по категории:

Ресторант на годината Acqua Panna & S.Pellegrino: 
- Космос -
*
Креативна кухня:
- aEstivum, Zornitsa Family Estate -
- ANDRé -
- Niko’las 0/360 -
*
Световна кухня: 
- Hamachi-ni, японска кухня -
- L’Etranger, френска кухня -
*
Вкусно място:
- Bistrello -
- Щастливото прасе -
*
Дебют 2018:
- Manzo -
- Tam’s House -
*
Винена листа и напитки
DiVino
- Niko’las 0/360 -
*
Нова вълна - Брънч-ресторант:
- Multi Culti, Пловдив -
- Фабрика дъга -
*
Ресторант на читателите:
- Паваж, Пловдив –

Столичният ресторант Космос, който взе голямата награда, бе предпочетен тази година в наистина силна конкуренция заради иновативната си и смела концепция и акцента върху качествените български продукти.

В категорията Креативна кухня, която отличава готвачите с най-успешен авторски почерк, тази година бяха връчени три награди: aEstivum, ANDRé и Niko’las 0/360. Това нестандартно решение на журито ясно показва, че нивото се покачва и кулинарната сцена вече може да се похвали с все по-конкурентна среда от кулинарни творци.

За първа година Бакхус дава награда за Световна кухня. Ресторантите с типична локална или национална кухня стават все повече и все по-разнообразни. Те внасят допълнително богатство и правят кулинарна сцена по-интересна. В тази категория журито е избрало да отличи два ресторанта: Hamachi-ni, японска кухня и L’Etranger, френска кухня.

Двама са победителите и в категорията Вкусно място. Ресторант Bistrello направи голяма крачка напред миналата година с нов екип в кухнята и нова концепция и това не остана незабелязано от журито. Щастливото прасе пък впечатлява с интересно меню и вкусна храна.

Двама са и дебютантите: столичният Manzo и Tam’s House в Пловдив. Журито обосновава избора си с факта, че двете места са коренно различни като тип ресторанти и като концепция на храната, но и двете имат силни предимства и интересни страни, които си струва да бъдат отличени.

Наградата в категорията Винена листа и напитки, която за втора поредна година се определя от екип на DiVino, тази година отива при Niko’las 0/360, като е оценен високо силният акцент върху българските и регионални вина в листата на ресторанта и добре балансираният подбор.

Нова вълна тази година е посветена на брънч ресторантите. В последната година в София и по-големите градове се появиха тематични места, посветени изцяло на идеята за късна закуска. Категорията селектира само заведения, чиято цялостна концепция и меню са организирани около брънча, а не ресторанти, които предлагат И брънч през уикенда. Награди получиха Фабрика дъга – едно от първите тематични места в тази категория, което продължава да бъде и водещо в нея, както и Multi Culti в чаровния квартал Капана в Пловдив. Той впечатли журито с уют и вкусни предложения.

За поредна година своята дума казаха и читателите на Бакхус, които избраха Ресторант на читателите. За трета поредна година той отново е Паваж.

Kонкурсът Ресторант на годината Бакхус Acqua Panna & San Pellegrino се провежда вече 18 години. Ресторантите, които участват, са селектирани от екипа на Бакхус и са оценявани от журито на конкурса, което се състои от опитни кулинарни журналисти и сътрудници на екипа с богат опит и знания. Ресторантите са оценявани чрез професионално разработен стандарт, който покрива 20 критерия. Те обхващат цялостното клиентско преживяване: менюто, продуктите, ястията, напитките, обслужването, съотоношението цена/качество, хигиената и интериора.

Тази година екипът на Бакхус за първи път въведе и нов елемент в селектирането на ресторантите, като се допита до широк кръг от 100 души от кулинарния бранш - готвачи, предприемачи, доставчици и партньори на ресторантьорския бизнес, кулинарни инфлуенсъри и гурмани, маркетинг специалисти. Мнението на тази професионална публика е взето предвид в процеса на селектирането на ресторантите.