Начало - Статии и новини - Виноличности - Семейният бизнес във виното като символ на качество и престиж
Виноличности
   

Семейният бизнес във виното като символ на качество и престиж

21 февруари 2020

семейство Друен

Семейният бизнес често е гаранция за устойчивост, заради последователността на управлението на тези компании, които са изключително привързани към своята независимост и към философията, която изповядват. Това важи повече от всякъде другаде в света на виното, където има много имения с вековни традиции.

Асоциацията Primum Familiae Vini (PFV), създадена през 1992 от бургундеца Робер Друен и испанеца Мигел Торес, е слабо позната на широката публика и дори на винените любители. Това е един вид братство, което обединява някои от най-старите фамилни изби. Членовето на този клуб са ограничени до 12 и в него има 6 френски, 2 италиански, 2 испански и по един германски и португалски производители. Имената им са наистина впечатляващи: Joseph Drouhin, Baron Philippe de Rothschild, Famille Perrin, Pol Roge и Famille Hugel във Франция, Marchesi Antinori и Tenuta San Guido в Италия, Egon Müller Scharzhof в Германия, Symington Family Estates в Португалия, Familia Torres и Vega Sicilia в Испания.

Амбицията на всички тези производители е да споделят вековните си умения и традиции в търсене на съвършенство, да обменят опит в областта на търговията с вино, да изпреварват тенденциите и преди всичко, да отстояват независимостта си. Напоследък все по-важен акцент в дейността им става опазването на земята и природата и всички практики свързани с устойчивото земеделие и виноделие.

В общи линии това са стремежите изобщо на всички семейни производители на вино. Стараем се постоянно да поддържаме нашата независимост, споделя Фредерик Рузо, генерален директор на шампанския производител Louis Roederer. Още от 1850 се стремим да сме собственици на лозята. Самият Луи Рьодерер го е направил, за да не е зависим от производителите на грозде. А това е било смело решение, защото по онова време не е било най-изгодното. Много по-добре е било да си купуваш грозде, отколкото да си собственик на земята.

Визионерството и способността да простираш бизнеса десетилетия напред са особеностите, които характеризат тези семейни винарски предприятия. Не случайно и изследване на  KPMG показва, че именно семейните предприятия имат на способността да предлагат най-много иновации, благодарение на стабилния мениджмънт. Ние сме осмо поколение, споделя Дамиен Сарториюс, който заедно със сестра си Мелани ръководи Château Léoville Barton (grand cru classé от 1855 в Saint-Julien, Бордо). Не може да не уважаваме предишните поколения, като едновременно сме загрижени за бъдещите, които на свой ред ще пишат историята. Когато засаждаме нови лозя в духа на устойчивото развитие сме наясно, че резултатите ще се усетят години по-късно.

Семейният мениджмънт не винаги е лесен. Често пъти трябва да се проявява сдържаност, да не се дава израз на чувствата. А когато финансовите резултати на отговарят на очакваното е много по-трудно да уволниш брат или братовчед, отколкото нает отвън генерален директор.

За да работи добре този модел семейно предприятие е необходимо предишните ръководители да имат пълно доверие на следващите, които идват, смята Жан-Пиер Коантро, президент на групата Renaud Cointreau. Схемата, която се прилага най-често е да се предостави оперативната част на младото поколение, което се нагърбва с развитието. А бащата или чичото застават начело на наблюдаващия съвет. Това са хората, от които се иска съвет. Хора като Жан-Пиер Коантро имат много добра представа, тъй като ръководената от него група притежава, между другото, най-старото шампанско Gosset, създадено през 1584 и коняците  Frapin, чиято история започва през 1270...

В контекста на глобализацията на виното, традиционните семейни изби са изправени пред сериозни предизвикателства. От една страна те са чисто търговски и са свързани с нуждата да произвеждат и да продават при възможно най-изгодните условия и то на фона на все по-ожесточена конкуренция. Семейните изби са принудени да водят и друг тип борба, за да запазят контрола върху семейната собственост и да я предадат на следващите поколения.

Как се справят съвременните семейни изби с предизвикателствата на 21 век, ще имате възможност да разберете сами на 12 март в София. По повод своята 20-а годишнина големите експерти по внос и дистрибуция на качествени вина от целия свят Bibendum организират единствена по рода си портфолио дегустация под мотото Meet the Family или Запознайте се със семейството.

Именно семейните имения са сърцето на портфолиото на Bibendum и по време на този уникален винен празник членове на семействата на тези изключителни винарни ще представят своите вина. Meet the Family представлява единствена възможност да се срещнете лице в лице с някои от най-известните личности във винения свят, които да ви разкажат завладяващи истории за всяко от техните фамилни вина.

Вижте повече тук и на страницата Meet the Family във фейсбук!

Място на събитието: София, Интер Експо Център, етаж 2 – зала Витоша

Начало на събитието (само с покани): 10:00 часа

Начало на отворената дегустация: 16:00 часа

Край на събитието: 20:30 часа

Билети:

В платформите на www.vintageclub.bgwww.eventim.bgbilet.bg и epaygo.bg

От 12 януари 2020 до 9 март 2020 онлайн на цена 20 лева

От 10 март 2020 до 12 март 2020 онлайн и на входа на залата в деня на събитието на цена 30 лева

Подробна информация и новини за събитието може да следите в страницата на Bibendum

(@bibendumbg) във Facebook