01 април 2023
От 8 до 11 май предстои TUTTOFOOD – eдно от най-големите и значими европейски изложения за целия сектор на храните и напитките. Международното изложение се провежда в Милано на всеки две години и представя продукти от различни области на хранителната промишленост, включително свежи и обработени храни, специални продукти, био и здравословни храни, вино и спиртни напитки и много други.
TUTTOFOOD привлича изложители и посетители от цял свят, като е важна платформа за контакти, търговски възможности и бизнес развитие. Изложението предлага също и различни паралелни събития, като готварски демонстрации на известни шеф-готвачи, дегустации и семинари за тенденции и иновации в отрасъла. Накратко TUTTOFOOD Милано е важно събитие за всеки, който работи в сферата на агро-хранителната промишленост и търси връзки с професионалисти от целия свят.
Особено важен е фактът, че TUTTOFOOD Милано се фокуса си върху устойчивостта и иновациите в хранителната промишленост, с подчертано внимание върху намаляването на хранителните отпадъци и насърчаването на устойчиви практики. По какъв начин?
Първо, изложението привлича изложители, чиито продукти и услуги са насочени към намаляване на хранителните отпадъци и увеличаване на ефективността в производствените процеси. Това включва технологии за оптимизиране на производството, методи за управление на складовите запаси и системи за проследяване на продуктите.
Второ, на TUTTOFOOD се провеждат семинари и конференции, посветени на теми като устойчиво земеделие, био земеделие, органично земеделие и други. Тези събития са насочени към представяне на иновативни решения за устойчиво земеделие, които могат да подобрят производството и да намалят въздействието върху околната среда.
Накрая, изложението в Милано е партньор с някои от водещите организации за устойчивост и природосъобразна философия в агро-хранителния сектор, например Sustainable Agriculture Initiative Platform (SAI Platform) и GlobalGAP. Тези партньорства помагат на изложението да бъде в крак с последните тенденции и да представя последните новаторски разработки в тази област.
В Милано ще бъдат представени иновативни продукти и традиционни ястия с фокус върху осъзнатото потребление. Инфлационните напрежения през 2022 година, които засягат и началото на 2023 година, несъмнено имат отражение върху бюджета на потребителите, но тенденциите и статистиката отричат хипотезата "ако печелиш по-малко, се храниш по-зле".
Водещи производители: зеленото и устойчивото бъдеще
От продукти за изискан вкус като морски дарове с устойчиви улов, аквакултури и обработка, до нови хоризонти в производството на италианска паста и екологични консервирани плодове. Сега, повече от всякога, истинската иновация трябва да е устойчива, за да се счита за такава. Производителите знаят това добре: вече не само големите мултинационални компании, но и малки и средни предприятия разбират и прилагат принципите на корпоративната социална отговорност. За производителите на свежа паста в Италия например тенденцията е да се фокусират върху чистотата и специалното качество на пълнежите, за чист вкус, със суровини, обработени в същия ден, без консерванти или лактоза.
Консуматорите изискват разнообразие, продуктова иновация и най-важното - увереност в цялостната устойчивост на процесите. Което означава също и комуникиране на продуктите по различен начин, за привличане на по-млади потребители.
Една област, която представлява голям интерес, е изборът и маркетингът на консервирани плодове, зеленчуци, сушени плодове, естествени подсладители и солени мезета. Фокусът е върху биологичния и здравословен аспект, за да се диференцира производството, като се предлагат, заедно с по-традиционните продукти, плодове, консервирани в чист натурален сок, без добавена захар или с 100% натурални органични агаве или кленов сироп. Качеството на източника, минималните подправки и вкусове, запазени възможно най-естествени, са тенденциите, които потребителите изискват, а TUTTOFOOD е подходящото място да се представят новите продукти на всички купувачи.
Устойчивост и борба с хранителните отпадъци: ролята на TUTTOFOOD
Проблемът без отпадъци силно засяга производствените реалности и потребителите, а данните, събрани от TUTTOFOOD след срещата с Маурицио Мартина, заместник-генерален директор на ФАО - организацията на ООН по въпросите на прехраната и земеделието, показват тревожна реалност: днес изхвърляната храна би могла да храни повече от 1,26 милиарда души годишно. Фактически се произвежда достатъчно храна, за да се нахрани целия свят, но е необходимо да се подобри управлението на природните ресурси чрез голямо общо и целенасочено усилие, т.е. да се засили сътрудничеството между участниците във веригата на доставките (производители, доставчици и дистрибутори), за да се оптимизира производството и да се планират доставките. Защото, както е добре да помним, когато храната се изхвърля, се изхвърлят също и ресурсите, използвани за нейното производство.
Точно тук е ролята на изложения като TUTTOFOOD, които могат да обединят цялата верига на доставките под един покрив и да помогнат в борбата с хранителните отпадъци, като започнат от поведенческата промяна на индивидуалните потребители. Достатъчно е, както посочва заместник-генералният директор на ФАО, да се научим как да пазаруваме хранителни стоки, да се грижим какво и колко да купуваме, да не изхвърляме, а да преработваме останалата храна по креативни начини или да се вдъхновим от стари рецепти от кулинарната традиция - тези малки жестове могат да имат голямо въздействие. Инициативата TUTTOGOOD в сътрудничество с Хранителната банка и други компании от сектора на услугите, която през годините е допринесла за спасяването на тонове използваема храна в края на дните на събитието, ще се разгърне и на предстоякото издание на TUTTOFOOD.
Като международна иновативна платформа за целия сектор на храни и напитки TUTTOFOOD ще събере елита на хранително-вкусовата индустрия и търговията на дребно във Fieramilano на от 8 до 11 май 2023 година.
За най-актуална информация, условия за участие и акредитации моля посетете www.tuttofood.it
Decanter World Wine Awards донесе още злато, сребро и бронз за българските вина.