Начало - Статии и новини - Анализи - Тенденции при виното по време на пандемията
Анализи
   

Тенденции при виното по време на пандемията

18 октомври 2020

Тенденции при виното по време на пандемията

Публикуваният преди дни доклад на Wine Intelligence, озаглавен Тенденции в потреблението на вино по време на Covid-19, очертава мини бум на виното след началото на пандемията, но също предупреждава и за тъмни икономически облаци на хоризонта.

Изследването на седем ключови пазари за виното показва, че потребителите се обръщат към виното по-често през последните шест месеца, подтикнати от ограничителните мерки. Зачестява и консумацията на вино извън обичайното време за хранене. Съвсем реални обаче са опасенията за устойчивостта на този растеж, заради влошената икономическа среда и възможния натиск върху финансовото състояние на домакинствата през следващите месеци. В изследването, което обобщава данните от Австралия, Канада, Китай, Германия, Швеция, Великобритания и САЩ, се извеждат няколко основни тенденции:

- Ръстът в честотата на консумация на вино с преминаването към поводи у дома компенсира загубата от потреблението в заведения

- Растежът в консумацията до голяма степен се движи от жените, поколението Х и тези, които вече са свързани с виното по някакъв начин

- Пиенето извън обичайното време за хранене стимулира ръста и предоставя възможност на виното да се появява в случаи, в които други напитки са били доминиращи до скоро

- Електронната търговия с вино бързо се превръща в нов и все по-обичаен начин за пазаруване на вино

- Повишен интерес към местните вина

- Големи винени събития бяха отменени

- Отказ от намеренията за пътувания в чужбина на любителите на вино

- Потребителите се отдалечават все повече от консумацията в заведения

- Потребителите стават все по-сдържани в харченето за вино

- Американският винен пазар се завръща към ръст, воден от увеличаващата се честота на консумацията, основно при милениал поколението